Η ξένη γλώσσα είναι δύναμη. Σε αυτό συμφωνούν όλοι. Γιατί λοιπόν να “χάσουμε χρόνο” και να ασχοληθούμε με την τέχνη ή την μουσική ή τον αθλητισμό στα αγγλικά; Δεν είναι πιο αποδοτικό να μαθαίνουν τα παιδιά τη γραμματική, τις λέξεις και τους κανόνες, να κάνουν λιγότερα χρόνια Αγγλικά και να “ξεμπερδεύουμε μια ώρα αρχύτερα”;
Από την εμπειρία μας, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι όχι, δεν θα ήταν πιο αποδοτικό. Και αυτό για τον εξής απλό λόγο: Η γλώσσα διδάσκεται στους μαθητές ταυτόχρονα με άλλα πράγματα – δεν μαθαίνουμε απ’ ευθείας αγγλικά, μαθαίνουμε πράγματα για τον κόσμο μέσα από τα αγγλικά. Αυτό είναι στην εμπειρία των καλύτερών μας μαθητών – είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για πολλά πράγματα στον κόσμο και καταφέρνουν να βρουν πηγές αγγλικές για να καλύψουν τα νέα τους ενδιαφέροντα. Κοντά μας, αυτό δεν χρειάζεται να είναι μία τυχαία διαδικασία, που αφορά λίγους τυχερούς.
Και εδώ έρχεται η Georgia O’Keeffe.

Δεν ήταν δύσκολο να διαλέξουμε ένα τέτοιο θέμα για τους μικρούς μαθητές μας επιπέδου Α1 στην αρχή της χρονιάς: Η ζωή και το έργο της ζωγράφου Georgia O’Keeffe. Το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες προσαρμοσμένα για να αναπτύξουν τα παιδιά ενδιαφέρον έχει ως αποτέλεσμα να μαθαίνουν λέξεις και φράσεις επίπεδα πάνω από το τυπικό τους, όχι επειδή πρέπει, αλλά επειδή τους ενδιαφέρει το θέμα.
Όταν ρωτήθηκαν τα παιδιά για το τι αποκόμισαν από τη Georgia O’Keeffe και τι τους έκανε εντύπωση οι απαντήσεις βέβαια, ποίκιλλαν: «τα ταξίδια της», «η παρατηρητικότητά της», «τα έργα της», «ο μοντερνισμός», «η αγάπη της για τη ζωγραφική». Αυτό που μένει όμως σε όλους μας είναι η αγάπη της για το απλό, το καθημερινό, το συνηθισμένο- “Nothing was too small or too ordinary for her”. Το ότι οι μαθητές μπορούν και μεταχειρίζονται στα αγγλικά τέτοιες έννοιες δείχνει ότι καταλαβαίνουν και μαθαίνουν αβίαστα. Τίθενται οι ρίζες μιας σχέσης με την γλώσσα και τον κόσμο βαθύτερης από αυτήν που μπορούν να έχουν απλώς λύνοντας ασκήσεις.
Επίσης, έχοντας γνωρίσει αυτόν τον κόσμο, παίξαμε τους ρόλους της Georgia, του συζύγου και των γονέων της. Την ακολουθήσαμε σε κάθε νέο σταθμό της ζωής της. Συγκρίναμε την εποχή που έζησε η ζωγράφος με τη δική μας. Κατανοήσαμε τη δουλειά της και το τί σημαίνουν κάποια από τα έργα της με μία επίσκεψη στη δική μας μικρή πινακοθήκη, που έκανε την εμπειρία ακόμη πιο βιωματική.

Στο δημιουργικό κομμάτι, χρωματίσαμε το πορτραίτο της αλλά και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα του Μοντερνισμού. “…the ordinary becomes extraordinary, when you take the time to look at it…” Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να επιβραδύνουν, να χαθούν στον κόσμο της τέχνης, να γνωρίσουν τα μέρη στα οποία έζησε και εμπνεύστηκε, να μοιραστούν την αγάπη της για την τέχνη.
Η δύναμη, της γλώσσας, όπως είναι προφανές, δεν βρίσκεται στη γνώση της γραμματικής και του λεξιλογίου – αυτά είναι απαραίτητα, αλλά δεν είναι επαρκή. Επομένως, δεν είναι λογικό να επικεντρώνουμε την διδασκαλία της ξένης γλώσσας μόνο σε αυτά. Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας του παιδιού γίνεται μέσα σε ένα πλούσιο σε ερεθίσματα γλωσσικό περιβάλλον, με ανθρώπους και θέματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και εγείρουν την περιέργειά τους. Και αυτός είναι ο λόγος που τα παιδιά αξίζει να γνωρίσουν την Georgia O’Keeffe.






#georgiao’keeffe #newvocabulary #talkingaboutthepast #arthistoryforyoungpeople #creativity #curiosity #leraningabouttheworld #roleplay #landscapes #geography #rolemodels #wellroundedpersonalities