@Pellamuseum n.1

Η επίσκεψη μας στο Μουσείο της Πέλλας 5/2/22 ήταν η πρώτη post-covid εκδρομή μας και μία μικρή πρόκληση – συχνά οι μαθητές για μια σειρά από λόγους – είναι ελάχιστα πρόθυμοι να περάσουν χρόνο σε αρχαιολογικούς χώρους.

Εμείς πιστεύουμε ότι ένα μουσείο έχει να μας δώσει πολλά. Η επίσκεψη αυτή ήταν η πρώτη μία σειράs δράσεων με επίκεντρο τον πολιτισμό και την ιστορία της περιοχής μας. Αποτελεί την βάση του project based learning προγράμματος του σχολείου μας και ήταν άκρως επιτυχημένη.

Μπορεί να συνοψιστεί στα εξής:

Όλοι οι μαθητές ήταν συνεπέστατοι στην προσέλευση και όλοι μας, αφού αγοράσαμε εισητήρια από το περίπτερο κοντά στη στάση, απολαύσαμε το ride με το τοπικό αστικό to and from. Κανένας μας δεν το είχε χρησιμοποιήσει ξανά για τις μετακινήσεις του.

Το μουσείο φιλόξενο και πολύ ήσυχο. Αφού παρακολουθήσαμε το video σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο και την ιστορία της Μακεδονίας στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, we brainstormed θέματα που μπορούμε να εξερευνήσουμε όπως πχ η αρχιτεκτονική, τα ψηφιδωτά, τα κοσμήματα, την τεχνολογία της εποχής αλλά και την αλλαγή του ανάγλυφου της περιοχής.

Οι μαθητές διάλεξαν το θέμα που θα τους ενδιέφερε να εξερευνήσουν και δούλεψαν ατομικά ή σε ομάδες, περιπλανήθηκαν στο μουσείο, κράτησαν σημειώσεις (στα Αγγλικά), έβγαλαν φωτογραφίες τα εκθέματα που προσέλκυσαν την προσοχή τους. Όσο πιο πολύ διάβαζαν και παρατηρούσαν, τόσο πιο πολύ τα κομμάτια της ιστορίας και του Μακεδονικού πολιτισμού αποκτούσαν άλλη διάσταση και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτούς.

Μετά από ένα σύντομο lunch break, συγκεντρωθήκαμε ξανά, συζητήσαμε τί είδαν και τί σημείωσαν και δόθηκε χρόνος να δουλέψουν τις σημειώσεις τους, να γράψουν στο βιβλίο επισκεπτών, να πάρουν συνέντευξη από τους ανθρώπους που εργάζονται στον χώρο και να ετοιμάσουμε κι ένα review του μουσείου που μας φιλοξένησε για αυτές τις 5-6 ώρες του ηλιόλουστου Σαββάτου.

Όλοι ήταν ευχαριστημένοι, ανανεωμένοι και ανυπόμονοι για την επόμενη εκπαιδευτική απόδραση. Χρειάζεται όμως λίγη υπομονή. Το επόμενο βήμα είναι να ολοκληρώσουμε το πλάνο του project μας και αυτό είναι να παράγουν οι έφηβοι έργο που θα είναι το αποτέλεσμα της επίσκεψης αυτής και θα βασίζεται στην γνώση που αποκόμισαν. Μετά, θα είμαστε έτοιμοι για τον επόμενο προορισμό.

Θέλουμε ν’ αλλάξουμε τη στάση των παιδιών και των εφήβων απέναντι σε μνημεία, χώρους πολιτισμού, μουσεία και τους εμπνεύσουμε να περνούν χρόνο σε αυτά αντλώντας ευχαρίστηση.

We love Greece, We love Pella, We love our History – We can use it to learn English, too!

Here are some student reviews of this visit:

I really enjoyed it. A memorable visit for educational purposes with my friends, on a sunny day! What else could I ask for? It combined knowledge, new experiences and lots of discussion. It was surely worth it. Me and my team decided to explore the women’s world and it was really interesting.

To be fair, I didn’t expect this trip to be enjoyable. However, as soon as we started working on our project, I changed my mind. It was really pleasant to get the chance to talk to the staff and learn things that I didn’t know. In my point of view, such trips are not just educational but also fun.

…It was good to learn things about the past so that we can compare them with life nowadays.

It was better than I had expected. I spent time with my friends and had fun. The museum’s huge and I really liked its spaces…. the day at the museum was incredible.

…I really liked the fact that we could choose what to write about and it was also a great chance to spend time all together. I had fun discovering the museum and I’d like to do it again!

Leave a Reply

%d bloggers like this: